Stovky milionů Kč půjdou na modernizaci železnice na jihu Čech

Na modernizaci železnice na jihu Čech půjdou i letos stovky milionů korun. Pokračovat budou práce na IV. koridoru v úseku České Budějovice-Nemanice a začne modernizace tratě Ševětín - Veselí nad Lužnicí. Nebude ale pokračovat plánovaná optimalizace trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí, jejíž první etapa skončila loni. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Druhým rokem bude na jihu Čech pokračovat modernizace IV. koridoru Praha-Tábor-Horní Dvořiště na transevropské železniční ose Balt - Jadran v úseku České Budějovice - Nemanice. Začala loni v dubnu. Úsek měří 2,6 kilometru a přijde na 750 milionů korun, EU ji dotuje více než 70 procenty. Práce skončí v příštím roce.

Zatímco loni dopravu v krajském městě komplikovala náročná modernizace mostů v ulicích Pekárenská a Skuherského, letos přijde na řadu mimo jiné modernizace viaduktů na frekventované Pražské třídě a v Rudolfovské ulici. Pokračovat budou také práce na rekonstrukci trakčního vedení a rekonstrukci nástupišť na českobudějovickém nádraží. Začne modernizace podchodů pro cestující. Náročná stavba zahrnuje především zdvojkolejnění úseku trati, její součástí jsou i mohutné opěrné zdi a protihlukové stěny.

Na jaře by po skončení výběrového řízení na zhotovitele měla začít kompletní rekonstrukce trati Ševětín - Veselí na Lužnicí, a to v úseku Horusice - Veselí nad Lužnicí. Druhá část stavby je ve fázi zpracování projektové dokumentace. Celý projekt přijde na 2,7 mld. Kč.

Letos podle plánů měla skončit optimalizace trati České Velenice - Veselí nad Lužnicí. První etapa stavby byla ukončena loni. Její součástí byla celková změna kolejového řešení železniční stanice České Velenice, nové řešení nástupišť, moderní zabezpečovací zařízení a kompletní elektrizace. Se zahájením další etapy stavby, to je traťového úseku z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí, se zatím neuvažuje. "Za současné ekonomické situace to není stavba prioritní," uvedl mluvčí SŽDC.

zdroj: ČTK